OPTIMALIZACE WEBU aneb SEO

Možná už jste někde narazili na zkratku SEO. A třeba ani nevíte, co znamená. Pokud je to tak, pak vězte, že pod zkratkou SEO (z anglického search engine optimalization) se skrývá soubor činností vedoucích k tomu, aby se daná webová stránka na určité klíčové slovo zobrazovala ve výsledcích vyhledávání na předních pozicích.

Pro názornost uvedu příklad. Máte-li třeba autoservis v Kolíně, jistě budete chtít, aby poté, co návštěvník zadá do vyhledávacího políčka ať už na Seznamu nebo Googlu frázi např. autoservis kolín, se mu odkaz na vaši webovou stránku zobrazil alespoň na první stránce.

Základem všeho je analýza vašeho webu, která by měla zjistit aktuální stav vašeho webu jak z pohledu jeho samotné konstrukce, tak ve vztahu ke konkurenci.

Výstupem analýzy je pak soubor doporučení k optimalizaci, které by měli vést k předpokládanému posunu. Toto doporučení je možné předat k realizaci vašemu programátorovi/webmasterovi nebo optimalizaci zajistím sám.

Často slyším dotaz, zda je možné zaručit nějakou pozici.

Konkrétní pozici bohužel není možné garantovat. Už proto, že doba, za kterou se efekt SEO projeví může být v řádu až několika měsíců. Za tuto dobu se mohou změnit algoritmy vyhledávačů a také konkurence jistě nespí. Tuto skutečnost nezávisle potvrzuje např. i vlákno diskuse stránek JakPsatWeb.cz.

Lze pouze předpokládat nějaké umístění ve výsledcích vyhledávání právě na základě provedené analýzy.

Pokud máte mít efektivní webové stránky, které k vám přivedou nové návštěvníky případně zákazníky, je optimalizace podmínkou. Je často smutnou skutečností, že i třeba dobře udělaný web jeho potencionální návštěvníci ve finále ani nenajdou a veškerý čas a finance do něj vložené jsou pak vynaložené zbytečně.